Curs de desen și culoare pentru copii între 11-14 ani. Nivel intermediar.

După ce am studiat 2-3 ani și am învățat noțiunile de bază despre hașură, perspectivă, contraste cromatice și cum să măsurăm, trecem la următorul nivel și anume figura umană, reprezentarea tridimensională și cum să amestecăm culorile.

Acest curs își propune să pregătească tinerii pentru liceele de specialitate (artă, arhitectură) sau pentru a continua cu școala populară de artă, unde studiul de atelier este de 4 ore de 3-4 ori pe săptămână și presupune o dedicare mai amplă și mai serioasă.

Obiectivele cursului:

  • observație și analiză vizuală avansată;
  • fixarea bazei pentru desen realist, precizie în observație;
  • experimentarea tehnicilor diverse de desen și culoare (acuarelă, tempera, pastel);
  • înțelegerea luminii, umbrelor și volumului și redarea proporțiilor, texturilor și a atmosferei cromatice;
  • înțelegerea spațiului tridimensional pe hârtie, dezvoltarea logicii vizuale;
  • exprimarea prin portret și compoziții personale.

Structura cursului:

1.Fundamentul desenului

  • Recapitulare noțiuni de bază: forme simple, proporții, linii de construcție.
  • Studiu după obiecte complexe: cum construim un desen pornind de la formele de bază.

2. Perspectivă și spațialitate

  • Introducere în perspectiva cu un punct de fugă (ex. o stradă, o cameră simplă).
  • Perspectivă cu două puncte de fugă (ex. clădiri, cutii, obiecte geometrice).

3. Studiu după natură moartă

  • Schiță în creion și redarea luminii și umbrelor prin crearea volumului cu hașuri și gradații.
  • Natură statică în diverse tehnici: acuarelă, tempera sau pastel.

4. Figura umană și expresia artistică

  • Studiu după model (mână, portret simplu). Noțiuni de proporții ale corpului uman.
  • Portret în culoare cu scopul sublinierii expresivității și armoniei cromatice.

5. Tehnici experimentale și artă contemporană

  • Colaj & asamblaj: folosirea revistelor, textilelor, materialelor reciclate pentru a crea imagini expresive.
  • Instalație de atelier: realizarea unui mic proiect în spațiu (ex. construcții din hârtie, carton, obiecte simple).
  • Experiment cu materiale neconvenționale: desen cu cafea, cerneală, sfoară, amprente sau pigment natural.
  • Introducere în animație stop-motion: copiii creează o scurtă animație prin fotografiere succesivă a desenelor/obiectelor.